Spring køen over: Netto er som de første i Europa klar med digital indkøbsvogn

Mens nogle tager sig god tid bag indkøbsvognen rundt i Netto, er der andre for hvem hurtig ekspedition er succeskriteriet for en indkøbstur. Ønskerne blandt Nettos kunder er mangeartede, og det skal imødekommes for at give alle en så god en indkøbsoplevelse som mulig.

Nyeste tiltag fra Danmarks største dagligvarekæde er en digitaliseret indkøbsvogn, som helt simpelt forbindes til Netto+-appen på kundens smartphone. Herfra kan vognen fyldes med alle typer varer, mens de registreres på den digitale kvittering på telefonen, som med få tryk kan betales via appen. Dermed behøver kunderne ikke at skulle forbi de velkendte kasselinjer, men kan klare det hele selv.

-Vores mål er hver dag at give kunderne endnu bedre indkøbsoplevelser. Og mens nogle gerne vil bruge ekstra tid på at finde de helt rigtige varer, er vores nye løsning et tilbud til dem, som ønsker at komme nemt og hurtigt gennem indkøbene og den efterfølgende betaling. Dermed håber vi på at kunne frigøre mere tid, som kan dedikeres til at give vores kunder en endnu bedre service i butikken, siger direktør i Netto, Braw Bakir.

Foreløbig er der tale om testperiode i samarbejde med den New Zealandske virksomhed Imagr, som laver automatiske checkout-løsninger til supermarkeder. Løsningen kan foreløbig findes i fem Netto-butikker.

– Vi er glade for vores aftale med Salling Group, som gør det muligt at teste vores nye checkuot-løsning i Netto, hvor vi kan følge, hvordan de danske forbrugere tager imod den nye teknologi som de første i Europa. Både retailere og forbrugere efterspørger innovation og teknologi, som kan tage indkøbsoplevelsen til et nyt niveau, og det er den digitale indkøbsvogn et stærkt bud på, siger William Cromley, CEO i Imagr. 

Kunderne efterspørger innovation og nye løsninger

I løbet af de senere år har Netto taget hul på rejsen mod at gøre mulighederne for indkøb endnu mere digitale. Det gælder bl.a. Scan&Go i Plus-appen, hvori kunden også får personlige tilbud, ligesom samarbejdet med bl.a. Too Good To Go er et eksempel på, hvordan man let og simpelt bruge smartphonen som en aktiv del af sin indkøbstur.

– Detailbranchen udvikler sig hele tiden, og hvis vi fortsat skal være aktuelle for vores kunder, skal vi også være villige til at afprøve fremtidens løsninger i dag. Kunderne efterspørger innovation, og derfor glæder vi os til teste det nye checkoutsystem som de første i hele Europa i fem  Netto’er, siger Braw Bakir.

– Kunder over hele verden har shoppet på samme måde de sidste mange, mange år. Og med diverse digitale løsninger er retailerne allerede i gang med at skabe nye former for indkøb – Netto eksempelvis med Scan&Go. Det er en evolution, som endnu ikke er afsluttet, og vi glæder os til at se danskerne blive en del af den som de første på europæiske grund, siger William Cromley.

Som det eneste sted er løsningen implementeret i Japan hos retaileren H20, så det bliver altså Netto, som bliver de første i Europa til at præsentere løsningen for kunderne.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.